......................................................................................................
Az oldalon található fotók nagy részét én készítettem a kertünkben,többit a NET-en találtam...
......................................................................................................
Mi minden érdekel igazán?Mit csinálok szívesen?
Most ha így hirtelen fel kellene sorolnom akkor azt mondhatom,hogy érdekel a fotózás,gasztronómia,utazás,zene,mese,képszerkesztés,kézikötés,varrás
Kreatívkodás:legyen az porcelánfestés,szalvéta technikával való foglalkozás,gyöngyözés.
Az a baj,hogy annyi időm nincs,hogy mindenbe "bele tudjak kóstolni".
De ezek közül a dolgok közül jó pár megtalálható weboldalaimon vagy itt,a blogjaimban.
......................................................................................................
..............................................
*Weboldalaim*
-
ÚJ:kreatív-sarok-
-100csillag-Mesebarlang-Kötés mindenkinek-
..............................................
-Marybellgyerekruha -Zenoygyöngy-
..............................................
.....................................................................................................
FELHÍVÁS!!!
További blogjaim elköltöztek-2013.aug 15-i időponttal
az új weboldalamra http://kreativ-sarok.gportal.hu
,
ahol szívesen látok minden kedves érdeklődőt rengeteg friss tartalommal.
Érdemes lesz gyakran benézni...
......................................................................................................

2011. június 19., vasárnap

*Újra itt,kertszezon"

Már vagy "100éve" írtam a kertészkedő blogomba,pedig annyi mindent szeretnék megmutatni...
Először is kezdeném azzal a mondandómat,hogy tavaly karácsonykor leszakadt egy kis tetőcske ami az egyik ajtónk felett volt,és épp a gázkéményünk mellett "landolt"...
Nagyon megijedtünk,és arra az elhatározásra jutottam,hogy ez egy jel,még pedig annak a jele,hogy amint kijönnek a jó idők azonnal lebontatom a melléképületeket amik már annyira idegesítettek,mert nem lehetett tőlük semmit sem rendesen megcsinálni...
Sajnos ezeket az épületeket a ház "részeként" kaptuk...
Eddig nem is igazán foglalkoztam velük,csak mostanában,egy pár éve mióta itthon vagyok a kicsivel...
Mindig csak bosszankodtam!
De most itt az idő,gondoltam pár hónapja...
Így hát megbeszéltük itthon párommal,hogy megcsináltatjuk...
Gyorsan beszéltem a kőművessel,hogy mit szeretnék,aztán a fuvarossal egyeztettünk...
Amikor elkezdődött a munka nem hittem volna,hogy valaha is lesz egy szép nagy kertünk,olyan,amit mindegyikünk szívesen használ,amiben nem kell attól félni,hogy valamelyik gyerkőc beesik valami lyukba...
Mert sajnos már olyan állapotok uralkodtak,hogy ezek az épületek "megérettek" a lebontatásra...
Aztán beindult a munka,amit az ablakból figyelemmel kísértünk a srácokkal...
Nem semmi meló volt...
Nem cseréltem volna a munkásokkal...
Gyönyörű,szép tavasz eleji időt "fogtunk ki" a bontatásra...
Csak pénteken esett egy kicsit az eső,de addigra már el is készült a bontás,szemét elszállítása...
Végre!
Nem tudom szerencsére milyen lehetett a háború,de nagyjából úgy nézett ki a kert a bontás után...
Maradt a csupasz téglakerítés pár lyukkal az oldalán,az összes épület föld alapja ami beton keménységűnek tűnt...
Próbáltam elképzelni,hogy milyen is lesz majd a kert újabb 100év múlva mire sikerül "ráncba szedni",de nem tudtam sajnos igazából elképzelni...
De ahogy az idő engedte nagy fiammal nekiálltunk pakolgatni,téglákat pucolni,sógorom,apósom,párom,és én pedig hordtuk a földet,egyengettük a talajt...
Terveztem egy kisebb sziklakertet is a kert végébe,mert nagyon sok szépet láttam már mindenfelé,a NEt-en is,így hát gondoltam miért ne legyen nekünk is?...
Sajnos sziklakerti köveket nem tudtam szerezni így maradt az,ami volt,a bontott téglák...
Ezekkel körberaktuk a kert "keretét"...
A kiskert mellett egy fűgyűjtő van már évek óta így a kiskert mérete nagyjából "kötött" volt...
Nem akartam nagyot,de mégis 2*2,5m lett nagyjából...
Amikor elkészült a kiskert a gyerkőcök segítettek elültetni a megrendelt növényeket,meg azokat is amiket egy ismerőssel hozattam...
Nagyon lelkesen ültették,öröm volt nézni,hogy szeretik csinálni...
Jó kis közös program volt...
Apa ásta a fáknak a gödröket,hurcolgatta az angyaltrombitákat a végleges helyükre,nagy fiam pedig a törpecserjéknek ásta ki a gödröket...
Volt egy hatalmas nagy gyökér a földben amit nem tudtunk kiszedni a bontáskor így a növények ültetésekor kellett kiszednünk.
Egy fél szombaton át ástam körbe-körbe,és körbe a gyökeret,hogy ki tudjam szedni,de nem sikerült...
Patrik nem adta fel,addig ásta,püfölte a fa gyökerét amíg sikerült neki kiszednie...
Én már nem bírtam,feladtam...
Mikor végre sikerült a gyökérrel "megbirkóznunk" egy akkora lyuk lett a kertben,mint ha valami medencét akarnánk csinálni...
A föld ahogy el lett nagyjából egyengetve olyan hepehupás lett,hogy fel kellett ásni,de egyszer felástuk,utána már fizettem azért,hogy valaki megcsinálja az ásást,én meg elgereblyéztem...
Végre a föld nagyjából elkészült,jöhetett a füvesítés!
Mivel még soha nem csináltam ilyet minden jó tanácsot meghallgattam,elolvastam néhány oldalt a NET-en,aztán megvettük a fűmagokat,és jöhetett a gyakorlati rész...
Elméletben már kész voltam vele,de a gyakorlati részt még nem tudtam hogy milyen is lesz...
Így hát egyik hét végén neki is álltunk a magokat elszórni,aztán meg vártunk-vártunk,néha pedig locsolgattam...
Sajnos slag nem volt olyan hosszú amivel tudtam volna locsolni így maradt a locsolókannás megoldás...
Ez az amit nem kívánok senkinek sem...
Rohangáltam a csap,és a kert között...
Aztán pár nap múlva /1,5hét/ végre lett locsolótömlőnk is,így már lehetett locsolni...
Az első füvesítés elég jó lett ahhoz képest,hogy ez volt a "vizsgafeladat" hogyan fog sikerülni...
Mikor aztán végre látszott már rendesen,de sajnos foltosan újra szórtam el fűmagokat...
Most már végre van füvünk,igaz még mindig néhány folttal,de majd kialakul...
A kiskertbe terveztem egy kisebb csobogót is,de túl sok helyet nem akartam erre a célra,illetve sokat sem akartam rá költeni...
Így hát újra körbenéztem a NET-en ebben a témában,és végül az mellett a megoldás mellett döntöttem,hogy veszek egy nagy műanyag ládát vagy vödröt,meg egy kerti csobogó felszerelést...
Patrikkal közösen kiástuk a kis csobogónk helyét,aztán zutty a víz,és a pumpa...
Körbe raktam a tartály szélét eltört,bontott téglákkal,ha már szikla nem volt...
Szerintem így is jó lett...
A gyerkőcöknek is nagyon tetszik...
Azóta ha jó idő van szívesen hallgatjuk a víz csobogását,és nézzük a virágokat a kertben...
Most azon töröm a fejem,hogy a csobogó száját le kell zárnom szúnyoghálóval vagy valamivel,hogy a békák ne abban tartsanak úszóleckéket...
Nemrég egy ismerősnél nagyon szép tavirózsákat láttam...
Annyira szépek voltak a vízen...
Arról beszélgettünk,hogy nekünk is lehet ha már van kis tavacskánk...
Gyorsan "rákeresés" a NET-en minden fontos dologra:hogyan kell ezeket a növényeket telepíteni,milyen fajtái vannak,hogyan kell őket gondozni,hogy szépek legyenek,milyen vízmélységbe szeretnek élni...
Választ rengeteget találtam a kérdéseimre...
Találtam egy néhány nagyon jó oldalt amiből mostanra ott tartok,hogy megrendeltem a növénynek amibe el kell majd ültetni,illetve egy gyönyörű tavirózsát is rendeltem...
Holnap vagy holnapután megyünk a kicsivel egy újabb edényért a megrendelt virágnak,mert azt olvastam,hogy a tavirózsa nem szeret csobogó vízben élni...
Így lesz egy dézsánk amiben a csobogó van,és egy másik,amiben a tavirózsa fog élni...
A két dézsát úgy szeretném "összekapcsolni",hogy olyan hatást érjek el vele,mint ha egy dézsa lenne...
Amikor a gödröt ástuk a csobogónak sajnos nem középre sikerült a kiskertbe ásni,mert egy beton oszlop megakadályozott benne,mivel benne maradt a földben...
Most majd az új dézsát kell valahogy "hozzáigazítani"...
Most pedig mutatom a leírásban említett képeket!
A bontás előtt-közben:/Katt a képekre/...
amikor még a palatető is a helyén volt-palatető levéve-
a kőkemény alap-bodza...

kiskert beültetés után a csobogónak szánt hellyel...

idei eperpalánta telepítésünk,eperízű menta,áfonya beültetve...

japánbirs idei beültetéssel...

füvesítés előtt bal oldalon a banánnal...

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...